Myślisz o uzyskaniu kredytu hipotecznego? Ten przewodnik pomoże ci zrozumieć proces składania wniosku o pożyczkę hipoteczną, różne dostępne opcje pożyczek i dlaczego powinieneś porozmawiać z doradcą.
W jaki sposób kredytodawcy sprawdzają, czy stać mnie na kredyt hipoteczny?
Skorzystaj z kalkulatora dostępności kredytu hipotecznego, aby dowiedzieć się, na jakie płatności możesz sobie pozwolić.Kredytodawcy będą wypracowywać dochód gospodarstwa domowego – w tym wynagrodzenie podstawowe i dodatkowe dochody otrzymywane z drugiej pracy, freelancing, świadczenia, prowizje lub premie.
Sprawdzanie dostępności cenowej jest procesem o wiele bardziej szczegółowym. Kredytodawcy biorą pod uwagę wszystkie twoje zwykłe rachunki domowe i wydatki, wraz z wszelkimi długami, takimi jak kredyty i karty kredytowe, aby upewnić się, że masz wystarczająco dużo, aby pokryć miesięczne spłaty kredytów hipotecznych.
Muszą także przeprowadzić „test warunków skrajnych”, czy nadal można sobie pozwolić na spłatę kredytu hipotecznego, jeśli stopy procentowe mają wzrosnąć, lub jeśli przejdziesz na emeryturę, czy udasz na urlop macierzyński.
Ponadto, po złożeniu formalnego wniosku, aby zapoznać się z historią finansów i ocenić, ile może Ci za to zapłacić, dokonają weryfikacji kredytowej w agencji referencyjnej.
Jak przygotować się do aplikacji?
Przed złożeniem wniosku o kredyt hipoteczny skontaktuj się z głównymi agencjami informacji kredytowej i zamów swoje raporty kredytowe. Upewnij się, że nie ma niepoprawnych informacji o Tobie. Możesz to zrobić przez Internet za pośrednictwem płatnej usługi subskrypcji lub jednej z dostępnych obecnie bezpłatnych usług online.
Zacznij zbierać wszystkie dokumenty potrzebne do procesu składania wniosku o kredyt hipoteczny. Może to obejmować:
rachunki za media
dowód otrzymanych świadczeń
Formularz od twojego pracodawcy
odcinki wypłat za ostatnie trzy miesiące
paszport lub prawo jazdy (w celu potwierdzenia tożsamości)
wyciągi bankowe Twojego rachunku bieżącego za ostatnie trzy do sześciu miesięcy
oświadczenie o rachunkach od dwóch do trzech lat od księgowego, jeżeli prowadzi on działalność na własny rachunek
Bądź dokładny. Upewnij się, że informacje w formularzu wniosku pasują do dostarczonych dokumentów. Na przykład nie sumuj swojej pensji, jeśli kwota na odcinku wypłaty różni się od tej kwoty. Podaj szczegóły adresu nieruchomości, agenta nieruchomości i twojego prawnika.
To są podstawy – niektórzy kredytodawcy mogą prosić o więcej dokumentów. Pamiętaj, że kredytodawcy mogą mieć różne kryteria dotyczące przychodów i rozchodów.